زندگی زناشویی نقاط قوت اصلی مطالعه در جوامع بین الممل

چهارشنبه 7 تير 1402
12:06
هیمس

مطالعه ما چندین محدودیت دارد که بحث را ضروری می کند. در حالی که روش‌های نمونه‌گیری احتمالی برای استخدام شرکت‌کنندگان استفاده شد، از آنجایی که مطالعه در یک سایت حومه شهری، با جمعیت نسبتاً همگن قرار داشت، تعمیم یافته‌ها به تنظیمات مشابه محدود می‌شود. همچنین، سوگیری مطلوبیت اجتماعی یک مسئله بالقوه مرتبط با داده های خود گزارش شده است. معیارهای کیفیت روابط زناشویی به دلیل ماهیت حساس موضوع، به ویژه در معرض سوگیری مطلوبیت اجتماعی هستند. چندین بررسی برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن کامل شرکت کنندگان در طول جمع آوری داده ها دنبال شد. ما همچنین داده‌ها را برای تأثیرات مصاحبه‌گر بررسی کردیم، که می‌تواند منبعی برای سوگیری مطلوبیت اجتماعی باشد. به طور کلی تأثیرات مصاحبه گر اندک بود. از این رو، ما هیچ تعدیلی برای در نظر گرفتن آن در تحلیل‌های بعدی انجام ندادیم.

از جمله نقاط قوت اصلی مطالعه ما می توان به حجم نمونه بزرگ آن (986=n) با داده های جمع آوری شده از هر دو شریک در یک زوج اشاره کرد. ما از انواع معیارهای غربی معتبر برای درک ساختار کیفیت روابط زناشویی در میان زوج‌های اطراف شهر اتیوپی استفاده کردیم. ما همچنین یک کاوش عمیق انجام دادیم و از تحلیل‌های آماری دقیق برای ایجاد اعتبار و پایایی معیارهای کیفیت روابط زناشویی کلیک استفاده کردیم. تا جایی که ما می دانیم، این یکی از اولین تلاش ها برای درک کیفیت روابط زناشویی در اتیوپی است.
نتیجه

مطالعه ما سودمندی انطباق مقیاس‌های معتبر موجود در یک زمینه جدید را پس از ارزیابی ویژگی‌های روان‌سنجی آن برجسته می‌کند. چنین برنامه‌هایی فرصت‌هایی را برای مقایسه‌های بین‌فرهنگی و درک گسترده‌تر از حوزه‌های بالقوه روابط زناشویی بنیادی فراهم می‌کنند که ممکن است در سراسر زمینه به اشتراک گذاشته شود. در نهایت، چنین تحقیقاتی به ما در درک بهتر ارتباط بین روابط زناشویی و پیامدهای حیاتی سلامت و اجتماعی کمک خواهد کرد.
منابع


[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نود نگاهی متفاوت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]